motora su vermek
deniz suyu pompasını kayış kasnak vasıtasıyla bağlayabilirsiniz ve bu en pratik ve ucuz yoldur ancak kayışın yandan pompaya dolayısıyla içindeki rulman ve keçeye uyguladığı güç bu parçaların çabuk aşınmasına sebep olmaktadır.Kasnak boyutlarınıda iyi ayarlayamadığınız zaman boşu boşuna motordan güç çalmaktasınız.Ayrıca birde sık sık kayış yenileme önümüze çıkmaktadır.
Pompayı motora kayışsız bağlama (eksantrik dişlisinden) biraz hassas bir iştir ve çok iyi merkezlenmesi gerekir ancak bu işlem iyi yapıldığında :
1- Eksantrik dişlisi motor devrini hemen hemen yarısı kadar döndüğü için pompaya gereksiz fazla su bastırmaz ve iş yaptırmassınız (yakıt tasarrufu ve impeller ömrünün uzatılması)
2- Pompaya axial (yan Güç) güç binmeyeceği için rulman ve keçelerin ömrünün kayış kasnak sistemine göre üç misli artması
3- Kayış gibi ilişken bir parçadan kurtulursunuz ve makara vs. için hidrolik pompa bağlamak daha kolaylaşır .
4- pompa rulmanları yağ buharına mağruz kaldığı için rulmanın normal aşınması harıçınde aşınma olmaz.
Not: İyi bir pompa kullanmak ve pompanın keçelerinde problem olduğunda motor yağına deniz suyunun karışmasını önleyecek tedbir alınması şarttır.Bu sistem 15 tl ye sarıdan bir parça döktürerek içinde çoğu kez rulman bile kullanılmayan ucuz pompalar için değildir.Ucuz mal alacak kadar zengin değilim deyimi bu konuya çok uygun zannederim.





Yorum Gönder